Προφίλ
Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα εστιάζουν σε εφαρμογές της στατιστικής στην ανάλυση μεγάλων βάσεων δεδομένων για την διερεύνηση ερωτημάτων που προκύπτουν από εμπειρική έρευνα στο χώρο της Ψυχολογίας και της Εκπαίδευσης. Αξιοσημείωτο μέρος της έρευνάς μου έχει δημοσιευθεί σε έγκριτα ακαδημαϊκά περιοδικά και παρουσιαστεί σε τοπικά και διεθνή συνέδρια. Το ερευνητικό μου έργο χρηματοδοτήθηκε κατά καιρούς από το Συμβούλιο Οικονομικής και Κοινωνικής Έρευνας του Ηνωμένου Βασιλείου, το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας στην Κύπρο (συγχρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Κυπριακή Δημοκρατία), καθώς και από εσωτερικά κονδύλια του Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει επίσης λάβει διεθνείς διακρίσεις (2015 BruceChoppin Memorial award, 2017 AERA travel grant award). Η διδακτική εμπειρία μου αφορά στη διδασκαλία μαθημάτων Μεθοδολογίας Έρευνας και Στατιστικής στις Κοινωνικές Επιστήμες (Ψυχολογία, Εκπαίδευση), τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Παράλληλα, έχω εμπειρία σε διδασκαλία αντίστοιχων μαθημάτων σε εξ αποστάσεως προγράμματα.
Σπουδές
Έχω συμπληρώσει τις μεταπτυχιακές μου σπουδές (DPhil in Education, Ιούλιος 2015) στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης κάτω από την επίβλεψη του καθηγητή Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Herbert W. Marsh (τώρα Professor of Education στο Australian Catholic University και Emeritus Professor στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης). Είμαι επίσης κάτοχος πτυχίου Μαθηματικών από το Πανεπιστήμιο Κύπρου και μεταπτυχιακών τίτλων στην Εφαρμοσμένη Στατιστική (MSc in Applied Statistics) και στην Ερευνητική Μεθοδολογία (MSc in Educational Research Methods) από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα
Στη μέχρι τώρα ερευνητική μου δραστηριότητα, με έχει απασχολήσει η εκτίμηση της επίδρασης του μέσου ακαδημαϊκού επίπεδου του σχολείου (σχολικό συγκείμενο) στην ακαδημαϊκή επίδοση και το αυτοσυνάισθημα των μαθητών, διορθώνοντας τη διαστρέβλωση που οφείλεται (ι) στο σφάλμα μέτρησης στις στατιστικές εκτιμήσεις (ιι) στην απουσία προμέτρησης ή/και άλλων σχετικών μεταβλητών. Στο παρόν στάδιο απασχολούμαι σε ερευνητικό πρόγραμμα που προσπαθεί να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα μίας πρωτότυπης μεθόδου διδασκαλίας του μαθήματος της Φαρμακολογίας σε φοιτητές Ιατρικής. Επιπλέον, σε συνεργασία με ομάδα ερευνητών από το Ινστιτούτο Δικαιοσύνης της Πολωνίας, διερευνούμε θέματα που αφορούν σε θρησκευτικευτικές ελευθερίες των χριστιανών ανά το παγκόσμιο.
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις
Televantou,I., Marsh, H.W., Dicke, T. & Nicolaides, C. (in press). Phantom and Big-Fish-Little-Pond-Effects on academic self-concept and academic achievement: Evidence from English early primary schools. Learning and Instruction.
Dicke, T., Marsh, H. W., Parker, P. D., Pekrun, R., Guo, J., & Televantou, I. (2018). Effects of School Average Achievement on Individual Self-concept and Achievement: Unmasking Phantom Effects Masquerading as True Compositional Effects. Journal of Educational Psychology. 110(8), 1112-1126.
Caro, D.H., Kyriakides, L. & Televantou, I. (2017). Addressing omitted prior achievement bias in international assessments: an applied example using PIRLS-NPD matched data, Assessment in
Education: Principles, Policy & Practice, 1-23, doi:10.1080/0969594X.2017.1353950
Televantou, I., Marsh, H.W., Kyriakides, L., Nagengast, B., Fletcher, J., & Malmberg, L.-E. (2015). Phantom effects in school composition research: Consequences of failure to control biases due to measurement error in traditional multilevel models. School Effectiveness and School Improvement, 26, 75-101. doi: 10.1080/09243453.2013.871302
Marsh, H. W, Nagengast, B., Fletcher, J. & Televantou, I. (2011). Assessing educational effectiveness: policy implications from diverse areas of research. Fiscal Studies, 32, 279 – 295. doi: 10.1111/j.1475-5890.2011. 00137.x