Όλγα Σολομώντος-Κουντούρη

Όλγα Σολομώντος-Κουντούρη

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
Υπεύθυνη Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων
Υπεύθυνη Μεταπτυχιακού Προγράμματος
  • Θεολογική Σχολή Εκκλησίας Κύπρου
    Ισοκράτους 1-7, 1016 Λευκωσία, Κύπρος
  • Τηλέφωνο: 22443055
  • Φαξ: 22443063
  • Email: o.solomontos-kountouri@theo.ac.cy

Σύντομο Βιογραφικό:

Όλγα Σολομώντος-Κουντούρη

Η Δρ Όλγα Σολομώντος – Κουντούρη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Υπεύθυνη του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Εφαρμογές Ψυχολογίας και Συμβουλευτικής στην Κοινότητα,  και Υπεύθυνη Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων στη Θεολογική Σχολή Εκκλησίας Κύπρου. Κατείχε τη θέση Λέκτορος Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου από το 2010 μέχρι το 2015 και δίδασκε κυρίως στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, ήταν επίσης Συντονίστρια του Γραφείου Erasmus. Είναι μέλος του συμβουλίου του European Association for Research on Adolescence (EARA) και η συντονίστρια των εθνικών αντιπροσώπων EARA και η εκδότρια του ενημερωτικού δελτίου  του EARA. Είναι μέλος του Society for Research on Adolescence (SRA), του International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD), του  European Association of Developmental Psychology (EADP) και της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛΨΕ). Είναι επίσης διορισμένο μέλος του Συμβουλίου Φυλακών και μέλος του «Ιδρύματος Σοφίας Πολυζωίδου – Χρυσηλίου Γεωργίου –Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου». Με την ερευνητική της ομάδα εφαρμόζει εκπαιδευτικά παρεμβατικά προγράμματα σε κρατούμενους, όπως το  Empowering Learning Models in Prison (ELMIP), το Convicts Upskilling Pathways (CUP) και το Socially Excluded youth of MEdia LIteracy (SEMELI). Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, και την Professor Dagmar Strohmeier,  εφαρμόζει το Viennese Social Competence Program -ViSC σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κύπρο από το 2012. Στο πλαίσιο των προγραμμάτων ViSC και Comenius Regio Parnership έχει εκπαιδεύσει εκατοντάδες εκπαιδευτικούς και χιλιάδες μαθητές σε θέματα παρέμβασης στον εκφοβισμό.  Έχει αρκετές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και πολλές παρουσιάσεις σε διεθνή και τοπικά συνέδρια.

Εκπαίδευση

PhD in Developmental Psychology, Institute of Education, University of London, 2006

Master of Science in Child Development, Institute of Education, University of London, 1994

Diploma in Education, Institute of Education, University of London, 1991

BEd in Primary Education, Pedagogical Academy of Cyprus, 1983

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

Έχει αναπτύξει δύο ερευνητικές κατευθύνσεις. Η πρώτη,  αφορά την αναπτυξιακή ψυχολογία της εφηβείας με εστίαση: (α) στην ταυτότητα (β) στην παραβατικότητα και (γ) στον εκφοβισμό. Η δεύτερη, αφορά την εφαρμοσμένη ψυχολογία με εστίαση στην εφαρμογή και την αξιολόγηση προληπτικών και παρεμβατικών προγραμμάτων για την εκπαίδευση νεαρών παραβατών και τη μείωση του σχολικού εκφοβισμού.

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

Strohmeier, D., Solomontos-Kountouri, O., Trip, S., Doğan, A., & Arënliu A. (2020). International Implementation of the ViSC Social Competence Program in Cyprus, Romania, Turkey, and Kosovo. In P. K. Smith &   J. O. Higgins (Eds.). The Wiley-Blackwell Handbook of Bullying (pp. 443-461). London and New York: Routlegde. Taylor & Francis Group.

Strohmeier, D., Stefanek, E., Yanagida, T., & Solomontos-Kountouri, O. (2020). Fostering Cross-Cultural Friendships with the ViSC Anti-Bullying Program. In D. Güngör & Strohmeier, D. (Eds.), Contextualizing Immigrant Resilience: Cultural and Acculturation Perspectives. (pp. 227-245). Springer, Cham.

Solomontos-Kountouri, O. & Strohmeier, D. (2018). The ViSC Program: How Do Bullies, Victims, Bully-Victims and Uninvolved Adolescents Perceive the Program Activities? International Journal of Developmental Science, 12(3-4), 159-168. DOI 10.3233/DEV-180254

Solomontos-Kountouri, O., Tsagkaridis, K., Gradinger, P., & Strohmeier, D. (2017). Academic, socio-emotional and demographic characteristics of adolescents involved in traditional bullying, cyberbullying, or both: Looking at variables and persons. International Journal of Developmental Science. 11, (1-2), 19-30. DOI: 10.3233/DEV-17219

Solomontos-Kountouri, O., Gradinger, P., Yanagida, T., & Strohmeier, D. (2016). The implementation and evaluation of the ViSC program in Cyprus: Challenges of cross-national dissemination and evaluation results. European Journal of Developmental Psychology. 13:6, 737-755. DOI: 10.1080/17405629.2015.1136618

Solomontos-Kountouri, O. & Hatzittofi, P. (2016). Past, present, emergent and future identity of young inmates. Journal of Adolescence, 47, 119-124.

Solomontos-Kountouri, O. and Hurry, J. (2008). Political, religious and occupational identities in context:  Challenging Identity Status Paradigm. Journal of Adolescence, 31(2), 241-258.