Θερινό Σχολείο Εκμάθησης των Κλασικών Γλωσσών

Θερινό Σχολείο Εκμάθησης των Κλασικών Γλωσσών

Classical Languages Summer School (CLaSS)

Το Θερινό Σχολείο Εκμάθησης των Κλασικών Γλωσσών της Θεολογικής Σχολής Εκκλησίας Κύπρου (Θ.Σ.Ε.Κ.) είναι το πρώτο του είδους του που διοργανώνεται στην Κύπρο. Το Θερινό Σχολείο προσφέρει εντατικά μαθήματα αρχαίων ελληνικών και λατινικών για αρχάριους και προχωρημένους, δίνοντας την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να διέλθουν και να μελετήσουν μια ευρεία γκάμα κειμένων στο πρωτότυπο,  Όλα τα μαθήματα διδάσκονται στην αγγλική γλώσσα από καθηγητές με πλούσια διδακτική εμπειρία.

Το Θερινό Σχολείο απευθύνεται πρωτίστως σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές από όλα τα γνωστικά πεδία των Ανθρωπιστικών Σπουδών (π.χ. Κλασικές Σπουδές, Ιστορία, Θεολογία, Βυζαντινές Σπουδές).  Είναι επίσης ανοικτό σε μεταδιδακτορικούς ερευνητές, ακαδημαϊκούς, καθηγητές, και για όποιον ενήλικο (+18) ενδιαφέρεται είτε να μάθει αρχαία ελληνικά ή λατινικά εκ του μηδενός είτε να εμπλουτίσει τις υφιστάμενες γνώσεις του στις δύο αυτές γλώσσες. Πέρα από τα εντατικά μαθήματα, στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου διοργανώνονται και άλλες δράσεις,  όπως για παράδειγμα διαλέξεις ποικίλης θεματικής.

Μετά το πέρας των μαθημάτων όλοι οι συμμετέχοντες λαμβάνουν Πιστοποιητικό Παρακολούθησης. Για την επιτυχή ολοκλήρωση των μαθημάτων οι συμμετέχοντες αναμένεται ότι θα συμπληρώσουν τις απαιτούμενες ώρες παρακολούθησης και ότι θα ολοκληρώσουν και θα υποβάλουν τις απαιτούμενες ασκήσεις αυτοαξιολόγησης.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Πρώτο Θερινό Σχολείο Εκμάθησης των Κλασικών Γλωσσών, το οποίο προσφέρθηκε τον Ιούλιο 2020 μπορείτε να βρείτε εδώ

 

Μαθήματα

Αρχαία Ελληνικά Ι: Το μάθημα απευθύνεται σε αρχάριους με ελάχιστη ή καθόλου γνώση αρχαίων ελληνικών.

Αρχαία Ελληνικά II: Το μάθημα απευθύνεται σε άτομα που έχουν ήδη κάποιες βασικές γνώσεις αρχαίων ελληνικών και επιθυμούν να εμπλουτίσουν να να εμβαθύνουν τις γνώσεις αυτές

Λατινικά Ι: Το μάθημα απευθύνεται σε αρχάριους με ελάχιστη ή καθόλου γνώση λατινικών.

Λατινικά ΙΙ: Το μάθημα απευθύνεται σε άτομα που έχουν ήδη κάποιες βασικές γνώσεις λατινικών και επιθυμούν να εμπλουτίσουν να να εμβαθύνουν τις γνώσεις αυτές.

Ομάδα μελέτης βυζαντινών κειμένων: To μάθημα απευθύνεται σε άτομα που έχουν αρκετές γνώσεις αρχαίων ελληνικών και τα οποία ενδιαφέρονται να μελετήσουν μια ευρεία γκάμα βυζαντινών κειμένων από το πρωτότυπο.

 

  • Διάρκεια: Όλα τα μαθήματα έχουν διάρκεια 30 διδακτικές ώρες (περίπου 3 ώρες καθημερινά για 10 εβδομάδες) 
  • Χρονοδιάγραμμα: Οι ακριβείς ώρες και μέρες των μαθημάτων ανακοινώνονται εν ευθέτω χρόνω.  
  • Μέγεθος τμημάτων: Κάθε τμήμα έχει περίπου 6-8 φοιτητές. Απαιτούνται 4 τουλάχιστον φοιτητές, για να προσφερθεί ένα τμήμα.  
  • Γλώσσα διδασκαλίας: Μολονότι το Θερινό Σχολείο απευθύνεται κυρίως σε ξενόγλωσσους και επομένως η γλώσσα διδασκαλίας είναι η αγγλική, υπάρχει το περιθωρίο προσφοράς και ελληνόφωνων τμημάτων, εάν υπάρχει ενδιαφέρον. 

Προσωπικό του Θερινού Σχολείου 

Διευθύντρια του Θερινού Σχολείου CLaSS: Δρ Μαρία Παύλου (m.pavlou@theo.ac.cy)

H Μαρία Παύλου είναι Λέκτορας Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στη Θεολογική Σχολή Εκκλησίας Κύπρου. Διδάσκει στο προπτυχιακό πρόγραμμα Θεολογίας και είναι Υπεύθυνη Διασφάλισης Eσωτερικής Ποιότητας και Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων. Eίναι αριστούχος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας (κλασική κατεύθυνση) του Αριστοτελείου Παν. Θεσ/κης (2002) και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Bristol στο Ην. Βασίλειο (2007). Kατέχει επίσης μεταπτυχιακό δίπλωμα (ΜΑ) στις Κλασικές Σπουδές (Παν. Leeds, 2003) και μεταπτυχιακό δίπλωμα (MSc) στην Ψηφιακή Εκπαίδευση (Παν. Εδιμβούργου, 2018). Από το 2005 μέχρι σήμερα εργάστηκε ως Ειδική Επιστήμονας στο Παν. του Βristol (2005-2009), στο Παν. Κύπρου (2014-2018), και στο Ανοικτό Παν. Κύπρου (2010-2013 & 2018). Επιπροσθέτως, εργάστηκε ως μεταδιδακτορική συνεργάτις σε ερευνητικά έργα στο Παν. Κύπρου (2010-2011, 2015-2017) και στο Ανοικτό Παν. Κύπρου (2012-2015). Διετέλεσε υπότροφος διαφόρων φορέων: Center for Hellenic Studies (Harvard University), Μargo Tytus Summer Fellow (University of Cincinnati), Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδος, Ίδρυμα Α. Γ. Λεβέντη, Αrts and Humanities Research Council (Ην. Βασίλειο), Fondation Hardt (Γενεύη), Ίδρυμα Ι. Κωστοπούλου. Έχει δημοσιεύσει αριθμό άρθρων και βιβλιοκρισιών σε έγκυρα διεθνή περιοδικά με σύστημα κριτών και σε συλλογικούς τόμους, ενώ έχει ασχοληθεί και με την κριτική ποίησης/θεάτρου, όπως επίσης και με τη θεατρική γραφή. Έχει επιμεληθεί (μαζί με τους καθηγητές Β. Λιαπή και Α. Πετρίδη) τον συλλογικό τόμο Debating with the Eumenides, που δημοσιεύτηκε το 2018 από τις εκδόσεις Cambridge Scholars, ενώ στο παρόν στάδιο επιμελείται (μαζί με τον Καθ. Α. Τσακμάκη και τη Δρα Ε. Κακλαμάνου) τον συλλογικό τόμο Framing the Dialogues: How toRead Openings and Closures in Plato, που πρόκειται να δημοσιευτεί εντός του 2019 από τον εκδοτικό οίκο Brill.

 

Συντονίστρια Θερινού Σχολείου CLaSS: Δρ Χρυσάνθη Δημητρίου (chrysanthi.demetriou@ouc.ac.cy)

Η Χρυσάνθη Δημητρίου σπούδασε Κλασική Φιλολογία στην Κύπρο και απέκτησε μεταπτυχιακό (MPhil) από το Πανεπιστήμιο του Cambridge (με υποτροφία από το Cambridge Trusts) και διδακτορικό (PhD) από το Πανεπιστήμιο του Leeds (με πλήρη υποτροφία του Πανεπιστημίου). Έχει διδάξει ως μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, όπου συντόνισε τη δημιουργία του πρώτου (και μοναδικού προς το παρόν, από το 2012) μαθήματος Λατινικών για ελληνόφωνους με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Δίδαξε επίσης Λατινικά στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (2014-2019) και μαθήματα Ελληνικών και Λατινικών στο Πανεπιστήμιο του Leeds (2008-2011) και την Αγγλική Σχολή Λευκωσίας (2011-2012). Ειδικεύεται στη Λατινική Λογοτεχνία και η ερευνά της επικεντρώνεται στο ρωμαϊκό δράμα, τα αρχαία σχόλια και υπομνήματα, την πρόσληψη της κλασικής λογοτεχνίας στην Ύστερη Αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα, όπως επίσης και τη θέση των Λατινικών στην εκπαίδευση, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα (συμπεριλαμβανομένης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης). Έχει συνεπιμεληθεί την έκδοση ενός τόμου (Plautus’ Erudite Comedy, 2020, με την Καθ. Σ. Παπαϊωάννου) και έχει γράψει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους σχετικά με τα παραπάνω θέματα. Έχει συμμετάσχει ως βασικό μέλος στις δραστηριότητες του διεθνούς ερευνητικού δικτύου RELICS (https://relicsresearch.com/) και στην εκδοτική επιτροπή του έγκριτου επιστημονικού περιοδικού Journal of Latin Cosmopolitanism and European Literatures (https://jolcel.ugent.be/).

 

Διδάσκοντες

Δρ Μαρία Κωνσταντίνου

H Μαρία Κωνσταντίνου είναι αριστούχος του Τμήματος Κλασικών Σπουδών και Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κύπρου και κάτοχος μεταπτυχιακού (MSc) και διδακτορικού τίτλου (PhD) στις Κλασικές Σπουδές από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου (με υποτροφίες του Πανεπιστήμιου του Εδιμβούργου). Δίδαξε μαθήματα Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας, πολιτισμού και ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου (2008-2011), στο Ελληνικό Σχολείο Αγ. Ανδρέα Εδιμβούργου (2014-2016) και στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (2018). Από τον Οκτώβριο του 2016 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020 εργάστηκε ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο ερευνητικό πρόγραμμα ‘The Proceedings of theEcumenical Councils from Oral Utterance to Manuscript Edition as Evidence forLate Antique Persuasion and SelfRepresentation Techniques’ (ERC Starting Grant) στο Πανεπιστήμιο της Βαμβέργης στη Γερμανία. Στο παρόν στάδιο ασχολείται με την έκδοση της αγγλικής μετάφρασης και του σχολιασμού των πρακτικών των εκκλησιαστικών συνόδων της Κωνσταντινούπολης και των Ιεροσολύμων του 536 μ.Χ., καθώς και με τη συγγραφή μιας μονογραφίας βασισμένης στη διδακτορική της διατριβή με θέμα τη θεά Δήμητρα στην ελληνιστική ποίηση.  

 

Δρ Χρυσάνθη Δημητρίου
(Βλέπε πιο πάνω)

Δρ Χριστίνα Χατζηαυξέντη

Η Χριστίνα Χατζηαυξέντη είναι από το 2020 καθηγήτρια στη Θεολογική Σχολή της Εκκλησίας της Κύπρου στο γνωστικό αντικείμενο «Βυζαντινή Γραμματολογία» και επιστημονική συνεργάτρια στο τμήμα Βυζαντινής Φιλολογίας του πανεπιστημίου Κύπρου. Από τον Σεπτέμβριο του 2018 μέχρι τον Απρίλιο του 2019 εργάστηκε στο ερευνητικό πρόγραμμα του Ανοικτού Πανεπιστημίου «Byzart: Byzantine Art and Archaeology on Europeana», ενώ από το 2015 μέχρι το 2017 ήτανε υπότροφος του Leibniz-WissenschaftCampus Mainz «Το Βυζάντιο μεταξύ Ανατολής και Δύσης» και του ερευνητικού κέντρου μελέτης της Ευρωπαϊκής Ιστορίας (Leibniz-Ιnstitute of European History) στο Μάινζ, στη Γερμανία για μεταδιδακτορική έρευνα με θέμα «Η πρόσληψη του Βυζαντίου στην εκκλησιαστική ιστοριογραφία του 19. αιώνα. Σύγκριση Γερμανικών και Ελληνικών πηγών». Επίσης ήταν υπότροφος στο Georg-Eckert Institute for International Textbook Research (Georg-Eckert-Iνστιτούτο για τη διεθνή έρευνα σχολικού βιβλίου) στο Βraunschweig στη Γερμανία (02.05.2017 – 26.05.2017). Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια και ημερίδες στη Γερμανία και σ’ άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ συνέγραψε διάφορα άρθρα και άλλες δημοσιεύσεις σχετικά με την κριτική έκδοση βυζαντινών κειμένων αλλά και την πρόσληψη του Βυζαντίου στην ελληνική και γερμανική προτεσταντική εκκλησιαστική ιστοριογραφία του 19ου αιώνα, καθώς και τα ελληνικά και γερμανικά σχολικά βιβλία του ίδιου αιώνα.

 

Δρ Δέσποινα Κεραμίδα

Η Δέσποινα Κεραμιδά είναι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος Κλασικών Σπουδών & Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κύπρου και κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου από το Πανεπιστήμιο του Leeds του Ηνωμένου Βασιλείου (2012). Από το Δεκέμβριο του 2018 μέχρι τον Αύγουστο του 2020 είχε εργοδοτηθεί ως Ειδικός Επιστήμονας Έρευνας στο τμήμα Κλασικών Σπουδών & Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κύπρου στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «The Reception of Ancient Cyprus in the Culture of the Western World» (Restart 2016-2020, Νησίδες Αριστείας, ΙδΕΚ). Έχει εργαστεί ως Ειδικός Επιστήμονας Διδασκαλίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (2014-2019) και ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (2016), διδάσκοντας μαθήματα λατινικής γλώσσας και λογοτεχνίας. Επιπλέον, έχει εργαστεί ως Ειδικός Επιστήμονας Έρευνας στο τμήμα Γαλλικών Σπουδών & Μοντέρνων Γλωσσών (2015-2016) στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Concepts and functions ofEuropean Philhellenism in the era of the Restoration (1815-30)». Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη γυναικεία μορφή και οπτική στην Αυγούστεια ποίηση (ιδίως στην ποίηση του Οβιδίου), τα συναισθήματα στην αρχαιότητα, τη θρησκευτική εικονοποιία και τελετουργία, όπως διαφαίνονται μέσω της δημοσίευσης άρθρων της σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και της συμμετοχής της σε ημερίδες και διεθνή συνέδρια.

 

Δρ Χρυσοβαλάντης Κυριάκου


Ο Χρυσοβαλάντης Κυριάκου ανήκει στο Συνεργαζόμενο Ακαδημαϊκό Προσωπικό της Θεολογικής Σχολής Εκκλησίας Κύπρου, όπου διδάσκει  Εκκλησιαστική Ιστορία. Έχει διδάξει Βυζαντινή Ιστορία ως Ειδικός Επιστήμονας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και είναι Επιστημονικός Συνεργάτης του Ελληνικού Ινστιτούτου του Κολλεγίου Royal Holloway του Πανεπιστημίου Λονδίνου, του Πολιτιστικού Ιδρύματος Τραπέζης Κύπρου και του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει λάβει μέρος σε επιστημονικά συνέδρια στην Κύπρο και το εξωτερικό. Είναι συγγραφέας του βιβλίου Orthodox Cyprus under the Latins, 1191–1571: Society, Spirituality, and Identities (Lexington Books: New York–London, 2018).

 

Δρ Εύα Πολυβίου

Η Εύα Πολυβίου σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (1994-1997) και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Αρχαία Ιστορία, Επιγραφική και Ιστορία των Αρχαίων Θρησκειών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (University College London, 1999), στο Πανεπιστήμιο της Πάδοβα στην Ιταλία (Università degli Studi di Padova) και στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (Sorbonne-Paris IV), από όπου έλαβε και τον τίτλο της Διδάκτορος στην Ιστορία της Αρχαιότητας (2008). Επιπρόσθετα κατέχει διπλώματα σχετικά με την ψηφιακή εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο του Cambridge, ενώ πρόσφατα έχει παρακολουθήσει μαθήματα σχετικά με τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (Keble College 2018). Από το 2005 εργάζεται ως Καθηγήτρια στο English School στη Λευκωσία, ενώ έχει διδάξει ως συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στο Πανεπιστήμιο της Πάδοβα (2003-2005) και στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας 2007-2009). Έχει δημοσιεύσει μελέτες που αφορούν κυρίως στην πολιτική ιστορία των Ιουδαίων κατά την ελληνιστική και ρωμαϊκή περίοδο αλλά και σε γενικότερα διαθεματικά ζητήματα γύρω από τη διαπλοκή ιστορίας-λογοτεχνίας και τη χρήση λογοτεχνικών και θρησκευτικών κειμένων ως πηγές της ιστορίας. Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις της σε διεθνή συνέδρια στην Κύπρο και στο εξωτερικό, ενώ πρόσφατα έχει επιμεληθεί (μαζί με τη Δρα Ασπασία Σκουρουμούνη) τον συλλογικό τόμο Kλασικές Σπουδές στη Μέση Εκπαίδευση (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2018). 

 

Δρ Γιώργος Καζαντζίδης

 

Ο Γιώργος Καζαντζίδης (BA: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, DPhil: Οξφόρδη) είναι Επίκουρος Καθηγητής Λατινικής Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη σχέση της αρχαίας ιατρικής και της λογοτεχνίας, με ιδιαίτερη έμφαση στην ιστορία των ψυχικών ασθενειών και των συναισθημάτων. Η μονογραφία του Lucretius on Disease: The Poetics of Morbidity in De rerum natura αναμένεται να κυκλοφορήσει εντός του 2020.

 

Τοποθεσία, Διαμονή, Δίδακτρα

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Θ.Σ.Ε.Κ, τις επιλογές διαμονής, και τα δίδακτρα για το Θερινό Σχολείο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Θερινό Σχολείο μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο summer-school@theo.ac.cy